Spionage på hög nivå

 Det finns en soptunnetjuv i mitt område. Eller jag tjuv kanske inte är rätt ord eftersom han/hon enbart ställer tillbaka vår soptunna på rätt plats efter att den har blivit tömd. Detta har nu hänt ett antal gånger och tycker att det är väldigt märkligt. Så nu har jag placerat mig vid matbordet och utifrån ser det ut som om jag enbart sitter vid datorn (tror jag i alla fall) men egentligen så stirrar jag på soptunnan i hopp om att få se denna person.  Jag vet! Jag har blivit en sån där granne som lägger märke till allt som händer på gatan men jag menar ingen är ju så snäll att man flyttar på någon annans soptunna bara för att man tar in sin egen – den står ju inte ens i närheten eller i vägen för någon vi bor ju i en villa…


Jag vet däremot inte vad jag ska göra med denna mystiska tjuv när jag får tag på honom/henne. Jag kommer nog fråga om h*n inte kan ta och åka till soptippen med mina tvåhundra påsar som ska slängas =)


Märk vilka oerhörda problem jag har eller snarare hur mycket tid jag har att lägga ner på att ens skriva det här onödiga inlägget.


Kommentarer
Postat av: Kaj

Om du är kvar i Åkersberga imorgon så kan vi kanske ses då? :)

2010-11-11 @ 16:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0