Ojojojojojojojo vilken röra!

Inför resan hade jag så klart kollat så att mitt pass fortfarande gäller och det gjorde den, till mars 2012. Tänkte inte mer på det förrän igår morse när jag slösurfa lite och såg att passet måste gälla 6 månader efter hemkomsten. Panik! Ringde till Apollo för att kolla om det verkligen var så noga, och fick då till svar att det var det… Tydligen hade resenärer blivit nekade att ens få gå på planet på utresan för att passet inte gällde tillräckligt länge. Fan fan fan tänkte jag och min hjärna började tänka i super fart.

”Okej, jag går till polisen imorn och gör ett nytt pass så får jag hoppas att den hinner komma hit senast fredag. Om inte så måste jag och A åka tidigare på lördag så att jag hinner till Arlanda för att göra ett provisoriskt pass. Dom stänger 22 så det innebär att jag inte kommer att kunna jobba på lördag som det var tänkt, vi hade planerat att åka efter mitt jobb som slutar 15 men tänkt om bilen går sönder eller det händer någonting på vägen som gör att vi blir försenade. Så inget jobb för mig, jaha hur ska jag lyckas bli av med lördagen också? PANIK!!”

Lyckades byta med Kicki så nu är jag ledig på lördag – skönt. Polisen trodde att passet skulle hinna komma innan fredag men… =P Nu är det så här att A är på västkusten och jobbar och kommer inte hem förrän tidigast torsdag så han kan inte kolla när hans pass går ut och han kommer inte ihåg när han gjorde passet så risken finns att mitt hinner komma hem i tid men att hans inte gäller. Så då måste vi ändå åka tidigare till sthlm =P

Men nu behöver jag i alla fall inte tänka på lördag och jobb så det känns skönt. Nu börjar allt klarna och trådarna håller på att bli till en fin liten boll istället för en jävla röra.

Idag var mickis, ida och cossi hemma hos mig och jag hade lite modevisning av mina semesterkläder, men som vanligt så kommer man ha med sig alldeles för mkt kläder som inte kommer att användas, men vad gör det? Däremot undrar jag om jag verkligen ska ta med mig nån fin fin klänning? Kan ju ifs vara kul om jag helt plötsligt får ett sug att se väldigt respektabel ut. ­­­

Ursäkta stavning å meningsföljd och allt vad det kan tänkas vara men jag orkar inte läsa igenom =P

Kram!


Kommentarer
Postat av: Jane

Ja jösses det är som att läsa en saga men ni kommer att få en härlig resa! :)

2011-09-27 @ 06:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0