Äntligen framme och med internet

Sitter en stund i soffan och njuter av att äntligen få vila känner att jag behöver samla tankar efter helgens flytt.

Sedan i fredags har det varit fullt upp. Lastbilen hämtades kl 20 och sen satte jag och mamma igång att tömma förrådet. Väl hemma i huset så skulle mina saker som fanns där ut till bilen. Ungefär 1 på natten somnade för att sedan gå upp kl 3.20, segt!

Exakt 05.03 rullade mamma, pappa, nora och jag norröver och tio timmar senare är vi framme i Örnsköldsvik.

Jag var lite orolig över lägenheten eftersom jag inte hade någon aning om hur den egentligen såg ut, men Mickis och Hasse har gjort ett bra jobb i att hitta en ljus stor lägenhet åt mig. (bilder kommer att komma). Mamma och pappa åkter ner till Åkersberga igen på söndagen och hann precis lämna tillbaka bilen med några minuters marginal. Väldigt skönt att resan gick bra både upp och ner, alltid nervöst när man åker med en okänd bil på osäkert underlag.

Söndags eftermiddagen spengerade jag och Nora tillsammans med Mickis och Cosmos vi hyrde film och myste.
Igår morse kom de hit och vi gick på en timmes härlig vinterpromenad. Sen åkte vi till deras hus och vilade =)
på eftermiddagen gick Mickis, Hasse och jag till gymmet vilket resulterade i att jag idag har så ont att jag knappt kan röra mig, men det är en skön smärta =) imorn ska jag dit igen. Idag har Nora varit hos Mickis hela dagen eftersom jag skulle ner på stan och gå till arbetsförmedlingen, i Enskede fick man räkna med att det tar minst två timmar innan man kommer därifrån här tog de ungefär 3 minuter =) gick sedan och skaffade mobilt bredband så nu är jag äntligen uppkopplad igen.

Det förvånar mig varje gång jag flyttar att jag har så mycket saker, vart kommer allt ifrån? och hur tusan har jag fått plats med allt i en etta på 41 kvm? Jag har inte hunnit packa upp så mycket än men jag har ju all tid i världen att fixa med detta på dagarna eftersom jag än inte har fått tag på något jobb.

Nu ska jag sova en stund och sen ska jag fixa klart i köket (om jag orkar så klart)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0