Läskigt

Igår när Mickis, jag och hundarna gick ut från mitt hus möttes vi av brandbilar och en brandman som frågar om vi vet något om en rökfylld lägenhet.  Vi visste ingenting och jag blev väldigt rädd. Under de nästkommande minuterna hinner det komma flera brandbilar med åtminstone en rökdykare, ambulanser och polisbilar. Vi satte oss i Mickis bil och funderade på vad vi skulle göra jag kunde ju inte gärna springa in och dra ut alla mina kartonger och de viktigaste jag har är Nora och hon var ju med mig. Vi skulle bara vara i vägen om man stannar kvar och det syntes ingen rök eller eld så vi bestämde oss för att åka till affären och jag gick in och handlade vilket kändes rätt konstigt eftersom jag inte visste om lägenheten skulle finnas kvar. Under tiden som jag var i butiken så körde de förbi ytterligare en ambulans och en brandbil. Vi skulle åka och hämta Hasse på hans jobb och för att komma dit så körde vi förbi mitt hus inte heller nu syntes det någon eld eller rök men det såg ut som om de lyste med en ficklampa i en av lägenheterna på övreplan (jag bor i ett 8 våningshus och min lägenhet finns på våning 2).

I Öviks Allehanda står de att det var en kvinna som bor på en av de högre våningarna som hade glömt att stänga av spisen så lägenheten rökfylldes. Det var tydligen aldrig någon risk att det skulle sprida sig men kvinnan fördes till sjukhus med rökskador. Min tant har inte kommit så jag är lite orolig att det var hon som var ”kvinnan” . Jag hoppas bara att hon bara ångrade sig och inte är sjuk (eller dyker upp så fort jag postar detta inlägg).

Fatta vilken panik jag skulle fått om jag kommer hem en dag och det står brandbilar här och Nora skulle vara själv hemma. Det här kan ju hända överallt men jag hoppas att det inte händer igen!


Kommentarer
Postat av: Lisa

Usch va läskigt!!

2010-12-14 @ 13:45:49
URL: http://lillaisbiten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0