Under mina 15 dagar som Öviksbo har jag:

  • Tränat 7 gånger
  • Jobbat tre dagar
  • Ätit middag hos Mickis och Hasse 8 gånger
  • Kört bil 1 gång
  • Varit bortbjuden (Mickis och Hasse räknas ej ) 1 gång
  • Gått i snöstorm X antal gånger
  • Bjudit på middag två gånger
  • Varit på 2 jobbintervjuer
  • Tittat på bilar
  • Gått på tantjakt minst 3 gånger
  • Och minst en gång på dag tittat på kartongerna som borde packas upp

Sitter i soffan och ser ut på snön som vilt faller utanför mitt fönster. Jag kan inte förstå att jag har bott här i två veckor, det har hänt så mycket att jag känner mig aningen förvirrad. Jag har fått jobb, börjat träna men fortfarande inte fått ordning i lägenheten (vilket verkligen stör mig). Lustigt att jag hade varit arbetslös i 3 månader och inget hände men så flyttar jag 55 mil norrut och allt börjar plötsligt falla på plats. Jobbet är visserligen bara över julen med möjlighet till några timmar i veckan men det är bättre än att bara gå hemma!

Idag har jag sett Twilight eclipse och Remember Me hade sådan mensvärk imorse att jag knappt orkade gå ut med Nora. Som tur var gick den över och vid tre hämtade systern mig och Nora, för jag och Hasse skulle gå och träna medan Mickis stannade hemma med hundarna.

Imorgon är det jobb som gäller mellan 12-17 men innan dess ska ett träningspass hinnas med!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det har verkligen hänt en hel del de senaste veckorna. Det snöar tex hela tiden! Nu måste jag ut och skotta fram bilen. Det äe mitt träningspass. Kram mamma

2010-12-20 @ 06:30:48
Postat av: Kajsa

Så var det när vi flyttade till Nyköping också, efter någon vecka hade jag två jobb! Efter att ha varit arbetslös nästan ett halvår... Nu vill jag flytta igen, det är ju tydligen då man får jobb :P



Är du i Åkersberga över jul? :)

2010-12-22 @ 17:01:28
Postat av: Lisa

Blogga? :)

2010-12-28 @ 09:09:45
URL: http://lillaisbiten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0