Stop Joseph Kony

Har stött på den här filmen ett antal gånger på facebook, bloggar och på You Tube.

Den handlar om att stoppa en man som heter Joseph Kony, en LRF-ledare som kidnappar barn och gör dem till sexslavar och barnsoldater.


Det har nu skapats en kampanj i USA som går ut på att denna man ska fångas och ställas inför rätta för. I  samma veva som denna film tar över internet har jag även märkt att många ifrågasätter organisationen som ligger bakom filmen.


Jag väljer att publicera filmen på min blogg och i mitt fall lägger jag inte fokus på vem som har gjort filmen eller exakt hur många procent som går till välgörenhet - jag vill att detta ska uppmärksammas och väcka diskussion.

Kolla på filmen, tänk igenom vad de vill säga och fundera, den är helt klart värd att se.

(Sen blir jag som marknafsförare även intresserad av den gerilla marknadsföring organisationen använder, men det är en annan historia.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0